onsdag 2 december 2015

Att hålla reda på sig själv i kaoset..

Jag har aldrig tidigare varit sjukskriven någon längre period. Att nu vara sjukskriven till sista juni känns konstigt och ofattbart.

Men å andra sidan kan jag inte se hur det skulle vara möjligt att arbeta. Jag har aldrig tidigare känt mig så här slut under så lång tid. Att i princip orka en mindre sak per dag typ.. max!
Antingen är jag slut psykiskt eller fysiskt. Att ha små ont varje dag tar på krafterna. Jag ska även tillägga att jag inte på något sätt hittills vänt på dygnet och det säger ju en del..

Att inte veta när saker ska ske och försöka hålla reda på allt... o samtidigt bearbeta allt mentalt.. Det är inte enkelt.

Imorgon är planeringen att jag ska få venporten insatt.. men insåg nu ikväll att jag missat att lämna ett blodprov som skulle varit gjort i måndags.. så får höra imorgon på morgonen om ingreppet går att göra ändå. Känner mig så slut mentalt att det inte är lätt att hålla reda på mig själv..

Är ändå imponerad att jag inte tidigare virrat bort mig själv i alla hållpunkter.

En annan sak som jag tänkt på senaste tiden är när släkten nu frågat vad man önskar sig i julklapp.. - det är tufft! Det enda jag kunde komma på var att få bli frisk, men det kan man ju inte köpa och inte heller slå in.. Jag har aldrig tänkt så tidigare. Det här är första året jag verkligen fått kämpa på att försöka komma på ngt som jag behöver.

Jag och älsklingen gick ihop och köpte en robotdammsugare till oss själva som en tidig julklapp och det var helt klart värt det. Jag som inte får fejja på för mycket eller ens har orken.. o nu med katterna - i love it! Nu är det slut med hårtussar här :)

Många frågar när cellgifterna ska igång - det är oklart än.. som så mycket annat. O jag vet inte ännu om jag förstått vilken resa jag ska genomföra men tar det hållpunkt för hållpunkt. Men som sagt, inte lätt att hålla reda på allt och samtidigt bearbeta informationen.. får se om morgondagens ingrepp blir av.

Tack alla ni gulliga som skickar hälsningar och omtanke på olika sätt. Det värmer att så många bryr sig om mig!

Kände för att vara lite "ego" och posta lite hår-bilder på mig själv nu innan cellgifterna och håravfallet..

Inga kommentarer: