måndag 7 december 2015

Skadad..

Insättningen av venporten blev av. Jag hade föreställt mig att det skulle vara piece of cake - men det var det inte. Ärligt så hade jag ondare efter det ingreppet än att ta bort mina bröst! Tur att det finns smärtstillande som man kan ta.

Har känt mig öm, mörbultad och helt slut hela helgen. Det var inte riktigt den helgen jag hade hoppats på. Men det blir bättre från dag till dag. Jag har även roat mig hemma med att smsa med lite kompisar som finns på distans - det har varit trevligt.

I fredags uppdagades det att KS inte fått remissen från onkologen i Umeå.. samt att jag under torsdagen fick kallelse för att påbörja cellgifter - då försvann den sista lilla ork jag hade. Min snälla sambo har hjälpt mig att försöka styra upp allt.

Ibland är det bara tillräckligt med att vara sjuk - att läka och pyssla om sig själv både mentalt och fysiskt. Jag är så otroligt tacksam för alla de fina vänner och den underbara familj jag har!
Har fått en jätte fin mössa av en kollega i helgen som jag ska ha sen när jag tappar håret. Och tjocksockar av pappas fru :)

Skippar de starka medicinerna nu en stund för att kunna fara ut och handla julklappar.. sen blir det hem och ta hand om sig själv igen..

Inga kommentarer: