torsdag 17 december 2015

Mina vardagshjältar..!

Sedan sist har det visat sig att KS inte kan leva upp till vad de har utlovat. Så det ingrepp som vi väntat på och som älsklingen jagat sjukvården och remissen för kommer inte bli av. Nästa steg är att påbörja cellgifterna som redan skjutits på en gång bara för att vi väntat på ingreppet. 

Min syster Amanda var gårdagens- och julens räddning för mig..
Jag hade uttryckt till min läkare i måndags när ovanstående stod klart för mig - det blir inget med äggstockarna - att jag i såfall vill påbörja cellgifter i veckan för att få vara pigg i jul. Jag har verkligen sett framemot julafton och uppesittar kvällen. Men igår när jag ännu inte hört något så fick min syster nog och bad att få ringa å mina vägnar. Sagt och gjort - efter hennes bra metod mot sjukvården så fick hon till så jag får påbörja cellgifter och allt imorgon i Umeå så då får jag vara pigg på julafton.

Ärligt, jag tänkte igår innan jag visste det - att om det inte blir cellgifter i veckan pga Umeå - då kommer jag.. ursäkta språket.. FAN HATA UMEÅ. Jag vet inte om jag skulle kunna bete mig på mötet på fredag. Jag är less på att bollas runt. Jag är otroligt tacksam för min syster som gjorde en stor insats igår och otroligt tacksam för Patrik som ringt runt också å mina vägnar.

Det ska inte vara på det här sättet.. att man ska måsta vara frisk för att få rätt vård. Jag hade inte själv orkat driva allt det här som de har styrt upp åt mig.. Jag är tacksam för alla mina vardagshjältar som finns, stöttar och hjälper till att styra upp.

Inga kommentarer: