söndag 24 juli 2016

En till sån där superhelg!

Jag hade egentligen tänkt försöka ta mig till Trästocks och se Movits i fredags men så blev inte fallet. Istället blev det Burträsket tillsammans med min syster och fiske. När jag fått gädda, på gädda så garvade min syster åt mig. För hon fick ju minsann abborrar - då nappade det för henne. Tjilligt - hon fick sin första och enda gädda för kvällen ;)


Igår styrde jag golfen mot Norrbotten och Piteå. Blev bad, bus och lek med familjen Worrsjö ute på havsbadet. Senare på kvällen lämnade vi barnen till barnvakt och åkte åter till havsbadet för lite VIP uppe på skybaren. Björn Rosenström och E-type spelade under kvällen.

Medan vi stod uppe på skybaren (jag och Katarina hade stått länge framme vid räcket för att se showen) så kommer en full norrman, stätter sig i en fåtölj bakom mig och en annan kvinna. Då bestämmer han sig för att vi ska bort för att han ska kunna sitta och se. Han blir upprörd och gapar om att fåöljen är hans sittplats. Vi påtalar att han kan sitta i fåtöljen och att vi inte vill sitta där. Då börjar han knuffa mig först åt ena hållet, sedan åt andra. Jag ber honom sluta knuffa mig. Då ska han prompt och otrevligt kunna sitta och se. Jag påtalar att han kan stå och se och att det finns plats. Då fortsätter han knuffa. Jag slår undan hans hand som han knuffar mig med och säger åt på skarpen att ge fan i att röra i mig. Kände hur arg jag blev. En kvinna en bit bort sa åt honom att antingen så ställer du dig och ser, eller så sitter du där men sluta knuffa. Och skärper du dig inte så hämtar "jag" vakten och ber dem kasta ut dig. Därefter försvann mannen.

När Björn Rosenström spelade så insåg jag att senast jag såg en konsert med honom så gick jag högstadiet! Haha, guuuu vad tiden går fort!



Under dagen, kvällen och natten hann jag träffa bla en gammal arbetskamrat från Piteå, lite gamla vänner och kompisar från Skell. Jag blir verkligen glad och varm av att se glädjen hos mina vänner när vi ses efter så lång tid. Ärligt så känns det som om jag varit hemma så länge och saknar mitt långa lockiga hår. Det känns ovant och lite obekvämt att vistas bland så mycket folk som igår. Känns som om jag ute förutsätter att folk inte ska känna igen mig i mitt korta hår. Men det har jag nog fått äta upp. Jag gillar ju egentligen att träffa massa folk men det är nog mest ovanan.

Kom hem SENT igår natt så idag blir det att ligga i skuggan och läsa bok :) Blir kanske något spontandopp också..

Inga kommentarer: