torsdag 21 juli 2016

Vass, böcker, fåtölj och livet..

Nu har jag gett upp att ge mig på vassen i stugan med lien. Det slutade med att jag antagligen överansträngde ena knäet. Men efter en dags vila känns det lite bättre iallafall. Resultatet av min rastlöshet i stugans hetta är iallafall snyggt.

I övrigt så läser jag mig igenom SÅ MÅNGA böcker nu. Så vill ni ha lite tips på spännande läsning i sommarvärmen så har jag flera. Det är så mysigt morgon, dag och afton att kunna sitta ute i min fåtölj, gunga lite fram o tillbaka o läsa. Emellanåt har jag även sällskap av Syrap som ligger hos mig och luktar på vindpustarna som kommer.

Idag ska jag följa med Patrik igen till hälsocentralen. Han har fått nageltrång. De skulle egentligen operera det i måndags men då fanns ingen steril sax på hela hälsocentralen?! ILLA!
Så idag gör vi ett nytt försök. Följer med som moraliskt stöd.

I övrigt så känns det mer o mer som om jag får frid i själen. Lite svårt att somna på nätterna ännu. Mycket tankar i huvudet men katterna är tacksamma såna gånger - att ligga och lyssna på deras spinnande och fokusera på det - det underlättar MYCKET.

Inga kommentarer: