fredag 15 juli 2016

Fiske och ytterligare vassröjning..

Jag övertygade Patrik att inhandla lite fiskesaker igår - idag bar det ut till stugan för att testa fiskelyckan. Patrik fick (självklart) napp och upp fisken.. jag fick napp men den släppte tyvärr..

Det är riktigt skönt att komma ut till stugan, känna lugnet, tystnaden och bara vara. Inga grannar. Inga ljud annat än en väg långt borta och fågelkvitter..
Efter fisketuren blev jag uttråkad och fortsatte min framfart i stugan med att hugga ytterligare vass. Det är bra träning för armar och rygg känner jag. Ytterligare en positiv aspekt är att jag kan doppa mig när jag blir varm. Hatar att bli varm, klibbig och svettig.

Nynnade på "jag är fattig bonddräng" och "here i go again" medan jag högg ner ytterligare vass, samtidigt som Patrik gick loss med grästrimmern. Päronen lär bli överraskade när de kommer ut till stugan..

Är bättre nu i armhålan nu också så idag har jag kunnat springa omkring i min bikini. Uppskattade alla åsikter och tankar om bikini när man saknar bröst. Jag valde själv att inte vara så tydlig med var jag själv stod i mina tankar och värderingar bara för att få höra andras åsikter och tankar.

I övrigt så känns det som om hela den här resan har gett mig annat perspektiv på livet. Jag värderar saker och ting högre nu än förr. Jag har imponerats över de som funnits, stöttat och peppat mig och min familj. Ni är verkligen underbara!

Personer som jag inte haft kontakt med på flera år har hört av sig och visat omtanke. Sen finns det dem som jag trodde skulle höra av sig och där det varit knäppt tyst. Från vissa var det oväntat. Men det är väl som talespråket: "i nöden prövas vännen".

Har för övrigt inhandlat ytterligare pocketböcker nu.. det blir mycket läsning och mys i fåtöljen för mig. Om ni har tips på spännande pocketböcker så får ni gärna berätta.

Lägenheten min har jag hyrt ut i andrahand sedan cancerbeskedet. Den blev idag uppsagd till skebo och har meddelat min hyresgäst om uppsägningen så nu blir det att tömma förrådet där allt eftersom när det finns ork.

Inga kommentarer: