tisdag 12 juli 2016

Jag vill inte uppfattas som skrytig..

Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Det har varit full rulle med besök och andra trevligheter. 

När strålningen och övrig behandling äntligen var över blev det emotionellt tufft. Känslan att plötsligt inte behöva kämpa på med behandlingar utan att försöka hitta tillbaka till sitt liv som det var innan. Men nu efter någon vecka känner jag att jag är på god väg. 

Jag vet inte om jag nämnt min fåtölj tidigare - men jag fick den av pappa och Zanne som kombinerad inflyttningspresent och klar med behandlingen. Zanne beskrev att jag då kunde spendera resten av sommaren uppkrupen i den. Och efter den beskrivningen är det precis det jag gjort. Läst böcker och bäddat ner mig med filt de gånger det regnat..

Suttit i skuggan och gungat när det varit sol. Fick jätte fina blommor av både min älskling och mina svärföräldrar den dagen strålningen var klar.. 
Ni som undrar lite hur biverkningarna kan bli med strålning - här har ni en bild för någon vecka sedan. Har sett värre ut - men har fått salva att smörja på som lindrar och lugnar ner huden. Nu börjar det dock bli bättre men jag får ännu se till att använda toppar som inte sitter åt i armhålan.

Det drygaste med strålningen är att behöva pendla eller "bo" i Umeå. Jag är ändå tacksam över att bo i Västerbotten och kunna dagspendla. Värre är det för dem från Norrbotten som behöver veckopendla..usch och fy..

Ett strålningstillfälle tar ju 5-15 minuter.. buss ToR från Skell tar över 4 timmar.. Det plus väntan på buss och behandling har inneburit ytterligare drygt en timme. Blir ju typ en halvtid..

Nu när vi bor lite större har vi haft massa mysigt besök här hemma. Både svärföräldrar, goda vänner och svåger, svägerska med familj.

När tid funnits och vädret varit kasst har vi fixat på här hemma. Har lagt upp massa bilder på instagram över hur det tar sig här hemma. Kom på efter ett tag att jag hoppas att folk inte upplever mig som en skrytmåns. Jag är bara så glad att vara klar med behandlingen, få starta om där jag var innan jag hamnade på min omväg. Att jag och älsklingen får tillsammans skapa ett eget hem.

Jag har hittills hyrt ut min lägenhet i andra hand men nu blir det att säga upp den och börja tömma förrådet. Börjar ha tillräckligt med ork för att kunna ta det pö om pö nu..


Avslutar dagens inlägg med en bild på mig, Tilla och Bill som roar oss medan andra tittade på fotboll. Vi hade roligare än dem kan iallafall jag säga ;)

Inga kommentarer: