söndag 14 maj 2017

Det går inte att planera allt i livet

Att inse att livet inte går att planera till punkt och pricka är nog något som vi alla skulle behöva arbeta mer med. Tänk efter, det mesta utgår vi från att i största del ska gå och planera och att det ska bli därefter. Att komma lite sent är en spottstyver..

Vi hade pratat om att gifta oss sommaren 2017. Eller pratat.. vi hade bokat kyrka till och med..!
O så kom beskedet 10 januari att jag hade metastaser i bröstbenet och en kota.. Allt hamnade på is. Några dagar senare fick jag veta att jag även var gravid..

Tankarna därefter har gått huruvida vi bara skulle genomföra vigseln och ta festen när det var mer "över" med behandlingen. Men då sa min kloka mamma att livet kan man inte planera och äta mat behöver vi ju ändå göra.

Så nu är bröllopsplanerna i fullgång. Vigsel där alla nära och kära får delta efter önskemål. Bröllopsfest med närmsta. Jag/vi får god hjälp av familj och vänner att planera och styra upp. Det behövs.

Men mina tankar går många gånger till hur mycket vi byggt upp livet på att det ska gå att planera. Och om det inte blir som vi tänkt.. Vad gör vi då? Ska man ställa in?

Nä, jag tycker inte det. Känner en glädje nu att planera bröllopet, prova brudklänning, kika på ringar etc.

Jag vill passa på att dela med mig av besöket i brudklänningsbutiken. Jag mötte världens gulligaste expedit. Inledde vårt möte med att säga att jag saknar hår och bröst och det här (pekade på min kropp) var det vi har att arbeta med. O det faktum att jag nu känner och är väldigt svullen av kortizonet så vanligtvis väger jag typ 5kg mindre.. Mötet blev jätte bra och jag känner mig tokpeppad.

Så i juli är det nu planerat med efternamnsbyte och byte av civilstatus ;)

6 kommentarer:

Mona sa...

Stort Grattis och tusen lyckönskningar till dig och kärleken ����

Jenny Nilsdpn sa...

Störst av allt är kärleken <3 kram

Unknown sa...

Det ska bli sååå roligt att fira er kärlek tillsammans med er!!

Prästbacken sa...

Klok mamma!! Lycka till båda två och hoppas ni får en fantastisk dag.
// Anna.

Anonym sa...

Håller med Anna, klok mor!
Den som anser att vi kan planera våra liv till punkt och pricka har aldrig levt, det enda vi kan vara säkra på är att inget blir precis som vi planerat. Alla får vi våra prövningar. Ibland är vi inte kloka nog att fatta det livet ville vi skulle lära oss så vi måste få en smäll till. Förhoppningsvis samlar vi på oss både erfarenhet och visdom så vi får möjlighet att bli vårt bästa jag.
Kram på dej älskade barn!
// Mamma Mu

Unknown sa...

Hej fina Maria ❤️ Vilken glädje nyhet, jag säger bara wow med bröllop och fest och kärlek.
Att planera sitt liv till punkt och prick är något omöjligt men man gör det bästa av sitt liv och vardagen.
Jag önskar dig lycka till med allt gott du har framför dig.
J