måndag 29 maj 2017

Dåliga blodvärden och låga vita blodkroppar..

Cellgifterna blir inställda imorgon. Blodvärdena är alldeles för dåliga och de vita blodkropparna är för låga. Så imorgon ska jag få blod istället. Känns skönt att kunna få allt hemma. Det är en anspänning att behöva åka till sjukhuset.

Sedan kommer AHS och ska dela dosett och ge mig benmärgsstärkande spruta.

Idag har jag varit på sjukhuset, lämnat blodprov för att kolla värdena inför cellgifter (de blir ju inte av). Sedan har jag genomgått röntgen för att se så metastaserna minskar. Känner mig som en smärre nåldyna idag - alla på sjukhuset är inte så duktiga på att sticka och ta blodprov..

I övrigt har jag bra stöd både inom sjukvården, hemma och på fritiden. Sally och Syrap (katterna) här hemma passar upp på mig när jag är ensam hemma. Sally har inmutat mig som hennes "människa". Hon är där jag är. P sa när jag fick återfallet i bröstcancer att jag fick henne. Så nu har vi som en katt var. ;) O Syrap han sover brevid mig varje natt - det är mysigt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fuck cancer💪 låter som att du har världens godase kissekatt😻