onsdag 17 maj 2017

Bristfällig info gjorde dagen tuff..

Den information som jag fått skriftligt inför venportsbytet var: "Maria Tis 16/5 7.30 Venportsinläggning Provtagning före". Jag vill tillägga att personen som skrev lappen ska absolut inte ha någon skuld - skulden på bristfällig information ligger på den som bokat operationen.

Som jag skrev innan så var jag jätte nervös innan. Men det kändes bra att lillebror skulle följa med. När jag ligger på operationsbordet frågar de om jag fastat på morgonen. (Förra gången de satte in porten som nu slutat fungera så behövde jag inte fasta eftersom de inte skulle söva mig). Jag sa att jag inte fastat eftersom jag inte fått någon sådan information.

Kände mig så dålig som inte gjort det. Men jag kan ju inte gissa mig fram till hur det ska vara från gång till gång! Så det slutade med att de tog ut den gamla venporten och satte in den nya med lokalbedövning. Ärligt, det var hemsk upplevelse efteråt även om jag höll mig vid gott mod under själva ingreppet.

Min favorit sköterska var förbi mig på kvällen och bytte förband på mig och berättade att de hade ytterligare en patient som fått samma bristfälliga information från den som bokat operationen och att AHS läkare varit riktigt upprörd och som jag uppfattade det skulle hon ta det här vidare. Det räcker ju med allt annat som jag och andra ska behöva genomlida.

Natten har varit ond, jag är blå över halva kroppen känns det som. Men det känns jätte skönt att veta att AHS kan hjälpa mig att lägga om förbandet efter ingreppet. Nu är det bara att läka och försöka ta det lugnt med vänsterarmen.

Inga kommentarer: