torsdag 18 januari 2018

Kan jag inte bara få lämna in min kropp för undersökningarna, likt att lämna in exempelvis en overall. Det är jobbigt att ha det kommer undersökningar regelbundet som ska genomgås. Idag var det tandläkaren. UA - men med lite bra att veta. Så nu är det avklarat iaf och Patrik var snäll och följde som stöd.

Varje undersökning oavsett landsting, tandläkare etc tar på kroppen och psyket. Skulle önska att de skulle kunna låna min kropp och att jag själv skulle kunna få vara hemma och slippa allt.

Jag pratade med läkaren här om dagen också och fick veta att mina binjurar är slöa. Lösningen på det är just nu att jag tillsvidare ska fortsätta med hydrokortison. Så nu har jag pratat med AHS och bett dem skriva in det i min medicinlista och framöver dela in den i dosetten. Det är tillräckligt svårt att komma ihåg att ta den morgon- och kväll.. sen har jag lynparsan som ska tas med en viss tidsintervall..

Längtar tills jag är frisk och får fokusera på annat.

Drömmer ännu om snowboardåkning på nätterna - ska prova någon helg framöver att åka. Jag vill att det ska gå även om jag dagen efter lär vara slut fysiskt men psykiskt lär jag må bättre.

En kompis som jag delade garage med förr hörde av sig och frågade om jag ville med och köra skoter i vinter. Tackade ja och det värmer så att han frågar! Livet får en krydda.

Nu till helgen blir det Piteå och där ska jag få åka draghund - aldrig gjort det förr men det blir nog häftigt. Sen blir det skönt att träffa som min "andra" familj.

Någon annan som har roliga idéer?

Inga kommentarer: