onsdag 17 januari 2018

Väntan och förändringar

Jag väntar ännu på resultatet av proverna de tog på mina binjurar. Väntan och ovissheten av vad som eventuellt ska ske är tufft. Jag misstänker att mina binjurar är "trötta" och att det ska göras något för att få igång dem. Jag äter ju hypkortison nu för att få vara normalpigg. Men varje dag så blir det en tablett mindre och fortfarande inget resultat på provet så det är klart att det stressar lite.

Regelbundenhet är i övrigt en lugnande faktor. Att veta att (oftast) onsdagar är AHS-dag. Dosettdelning, provtagning etc. Men då i förrgår ploppar det ner ett sms från min tandläkare att det är dags för undersökning. Då står det mellan att avboka helt - för det känns som om det räcker med allt kring min kropp. Till att ta ork och framförallt mod till att boka om tiden. Så nu ska jag dit imorgon. Trots min tandläkarrädsla. Men förändringar i mitt invanda schema låter simpelt men det kan vara tufft det också.

Nu blir det att maila läkaren och se om jag kan få veta lite mer om framtiden och vad som väntar..

En annan positiv sak som jag upptäckt - jag har upplevt att jag haft som en knöl i nacken - nu är den typ borta! Jag vet inte om det beror på behandlingen, nya sängen eller vad men borta är den typ. DET känns bra!

Inga kommentarer: