onsdag 24 januari 2018

Ständigt lärande..

Det har hittills snöat MYCKET i vinter tycker jag. Det pirrar som i kroppen för det känns som om jag är lat som inte är ute och skottar. Men idag (eller i veckan) jobbar P förmiddag så i morse var jag smått insnöad. Skottade ihop snön här ute till en vall och tänkte skjuta iväg den med snöslungan. Nä, det fungerade inte för jag orkade inte ens dra igång den.. Men snälla grannen kom och hjälpte. Men snöslungan ville knappt skjuta iväg någon snö så det ska väl grävas loss från sist vi körde den. Så jag gav upp när det inte fungerade och jag kände att kroppen inte pallade. Ja, jag tog i för mycket. Jag ska inte skotta.

Så jag skickade ett meddelande till snälla Andreas och frågade om han inte skulle ha vägarna förbi. Jo, på en stund så.. hips vips var den enorma traktorn här och skottade undan både på uppfarten och brevid. Oerhört tacksam och även rörd när jag fick höra att jag inte ska skotta utan bara se till att bli frisk.

Jag har en bättre period nu med ett mindre bakslag igår. P har hittat några silverfiskar (få till antal och tidpunkt). Men vi skulle ha hit Anticimex. Telefonisten kunde inte säga till mig varken när de skulle komma eller ringa. Sa att jag var sjukskriven och önskemål att det inte blev före 10 på dagen. Steg upp trots det tidigare för att inte gå omkring i pyjamas när de kom och sen visste jag att, jag antagligen skulle behöva lämna huset under en okänd tid. Oklart även det hur länge.. Tiden gick och tron att de skulle dyka upp började tryta. Men vid 15 kom de, inget samtal innan. Vi gick igenom lite kort, fick lite tips på hur jag kan motverka dem, fällor sattes ut och en halvtimma senare var det klart. Om de hade behögt sanera så skulle jag behövt lämna huset två timmar. När de väl for så och ovetskapen om allt blev som för "spännande" för mig så hann kräkas flera gånger.

Det är som en nackdel med hur sjukdomsbilden ser ut för mig. Jag vill gärna ha koll på hur allt ska se ut innan så jag kan planera psykiskt. Att inte veta och vara nervös för saker.. ja, då kan det bli tokigt. Men i övrigt känner jag mig pigg nu. Tog ut mig som sagt av skottningen men jag lär mig lite den hårda vägen ibland.

Inga kommentarer: