torsdag 25 januari 2018

Min håriga resa..

Ni som känner mig från tidigare vet ju att jag vanligtvis ses i halvlångt lockigt hår. Dock naturellt så har jag spikrakt men senaste åren innan sjukdomen så lockade jag håret en gång per år. 

Sedan sjukdomen så har jag hunnit med att tappa håret 2 gånger. Första gången var 20160101 - då kände jag att håret några veckor efter cellgifterna började släppa så Patrik hjälpte mig att raka av allt. Sen hann det växa ut till en kort frisyr. 

Bild nr 2 är från ganska exakt ett år sedan. När min gudson föddes 30 januari 2017.
Innan återfallet. Då strålade de hjärnan och då tog det bara någon dag. En kväll så skulle Syrap bestämt sova på min kudde. (Jag hade en handduk över kudden för jag gick så varm i kroppen (värmevallningar). Så för att slippa en dyblöt kudde så hade jag en handduk att byta ut.)
Dagen efter Syrap sovit på min kudde så kunde Patrik plocka hår från mig. Jag satte mig i badkaret, spolade huvudet och håret bara föll av..
Jag tror att Syrap kände på sig att det här var på gång..

Turligt nog så har jag peruk och fina mössor sedan min första vända som hårlös. O tacksamt är att det skett på vinterhalvåret så det är inte så många som undrat varför jag hade mössa i tid o otid.

Men nu är jag tillbaka igen till typ där jag var innan jag tappade håret den andra gången. Jag och min frissa har som mål att få mig långhårig igen och hon hjälper mig att "klippa mig långhårig".

Hittade lite målande bilder i datorn och tänkte att jag skulle dela med mig av dem. Är någon i behov av tips gällande peruk, huvudbonader etc så är det bara att fråga. Mitt kontaktformulär här på sidan fungerar nu igen om ni vill ta det privat med mig.

Inga kommentarer: