söndag 25 februari 2018

Ta till vara på och leva livet..

Jag har senaste tiden verkligen försökt ta tillvara på livet och alla livsglädjande händelser som jag kan krydda livet med. Det är verkligen något jag vill påminna alla er andra om också. Se till att leva livet med så mycket nöje och glädje när tillfälle finns och möjlighet ges. Livet är en berg- och dalbana. När det är på botten så behöver vi alla de här positiva stunderna då att plocka fram ur minnet och njuta av. Livet känns lättare då.

Idag har jag varit ca 3 mil innanför Åbyn, Byske och fått möjligheten med skotertur tillsammans med Andreas M och Andreas G.

Underbart väder ute, dock liiiiite kallt. Andreas M hade kollat av igår kväll så jag skulle ha klätt mig ordentligt.. det resulterade i att jag till och med fick klä av mig relativt snabbt efter att vi hade börjat köra. Eller för min del åka.

Jag fick erbjudande om att köra och jag har ju skoterkort men kände då att jag inte riktigt har fysiken att köra lika roligt som de kan köra. Jag fick be Ante M att ta det lite lugnt med accelerationerna om jag skulle klara av att åka hela vägen - jag inser att jag är svagare i armarna på ett helt annat sätt än i benen. Benen är jag mest otymplig och stel i. Känner mig lite som en tant i dem.

Efter att ha kört en bit stannade vi till, fikade lite medan den Andreas G lekte av sig på älven. En bit uppströms var det tydligen öppet så håll er borta från Byske älven. Kommer som ett efterklokt råd. Vi vistades dock inte mer på älven.

Sedan begavs det tillbaka till start-/avslutningspunkten. Där frågade Andreas M om jag hade styrkan att han skulle få busa av sig lite på en lägda. (För er sörlänningar är lägda ett öppet fält). Så där gasade vi på i cirklar och burkade till höger och vänster. Blev en vända då vi blev liggandes på sidan alla tre; jag, Andreas och skotern. Antalet gånger den andra Andreas blev liggande bakom, vid sidan av och på alla möjliga sätt höll jag inte räkningen på. Men jag sa till när min ork var slut.

Avslutade vistelsen i skogen med tårta och ett litet firande för Andreas M som fyller år idag. Sedan begav jag mig till stan innan jag skulle somna i husvagnen.

Väl i stan firade jag och Patrik mamma en sväng med ett paket och fick ytterligare tårta för även hon fyller år idag! 

Grattis bästa mamma på din födelsedag. När jag är 61 år vill jag va lika fräsch som du =)

Inga kommentarer: