måndag 5 februari 2018

Underbar helg med många olika inslag


Att hitta på saker och boka upp mig själv med aktiviteter - kanske en iallafall per dag gör gott. Det känns skönt att få komma ut.

Helgen som nyss passerat känns som en underbar helg! På fredagen hälsade jag på mitt arbete och fikade med dem på eftermiddagen. Därefter väntade jag hemma ensam på min faster medan maken gick till jobbet. Hon bor inte i Skellefteå och hade ställt frågan om hon kunde få sova hos oss en natt vilket för oss var självklart och för mig blev en väldigt trevlig fredag. Jag fick höra många minnen om henne som liten, om farmor och farfar som unga.. Att krypa till sängs och känna mig till freds med fredagen, livet och tillvaron.

Lördagen åkte hon vidare till farmor och sedan hem. Jag själv spenderade min lördag först på stan tillsammans med mamma; köpte en snowboard hjälm, byxor och en dagkräm. Jag har drömt så mycket om att åka bräda och nu har jag och min bror bokat en söndag för att prova på mina drömmar - att fara ut till Bygdsiljum och få åka bräda. Vet inte om jag orkar mer än ett åk, men är det så, ja då vet jag det. Jag har tänkt ta från de insamlade pengarna till liftkortet för oss båda. Då har inte han förlorat något ekonomiskt om det bara blir ett åk. Hips vips orkar jag åka hela dagen bara för att det är så roligt. Hursomhelst så kommer det vara underbart!

Kvällen spenderades med Jessica B och tjejsnack till senare på kvällen då hon begav sig hem.


 Söndagen konstaterade jag glatt att jag nu får morgonfrilla och måste lära mig att komma ihåg att fixa frisyren innan jag går ut. Fick en kommentar på instagram:


"..Du har en otrolig förmåga att se det positiva. Det är starkt & det hjälper långt.."
Jessica Strömberg 

Den kommentaren värmde verkligen. Kul om jag kan bjuda er på ett positivt synsätt. Ni är god hjälp för mig att hålla mig positiv också. 


Under söndagen fick jag en förfrågan från en nära vän om jag ville gå på bio med hans dotter och se disneys "COCO". Jag hade nämnt tidigare att den filmen verkade lättsam och rolig och att jag gärna skulle se den. Så jag och Alva bokade in det som söndagsaktivitet.

Filmen var bra tycker jag. (Ni som sett filmen kommer förstå det här tror jag): Jag och Alva skojade efteråt om att Sally, katten är min spirituella vägledare ;)

Söndagen avslutades med middag hos föräldrarna medan maken gjorde helgens sista arbetspass. Kort sammanfattat; en bra helg med lagom mycket aktiviteter och kände mig lycklig när jag bäddade ner mig tillsammans med Sally igår natt. Somnade med hennes tassar i min hand..

Inga kommentarer: