torsdag 28 juli 2011

Sluta whina och börja agera själv?

Blir lite less på att få whinande sms återkommande om folk som tycker jag ska hälsa. Det är ju inte så att jag väljer att dissa folk och inte hälsa. OM jag är trött efter jobbet exempelvis så är inte jag knivskarp på att ha koll på alla jag möter.

Men sen - vad hände med det faktum att andra personer också kan agera?
Vi tar ett exempel - jag kommer till max en kväll med bilen. Det är mycke folk inne på max och utanför. Jag parkerar och går och pratar med några kompisar som jag lagt märket till. Sedan får jag ett "Hej?!" sms av en som jag vanligtvis inte får sms av. Jag förstår att personen sett mig. Men KOM OCH HÄLSA SJÄLV DÅ FFS!

Nu fick jag ju söka upp personen som hade sett mig och tyckte att JAG skulle komma o hälsa.. Men varför int komma o hälsa själv? O sen generellt om jag skulle missa att hälsa på någon - men spring fram till mig och hälsa glatt? :D Jag bits int.. vad jag märkt..

Inga kommentarer: