lördag 24 september 2011

Livet och dess vägar..

Funderat en del på livet.. Dess upp och nergångar.. Livet är ju verkligen som en berg o dalbana i stort.

Att vara rädd, arg och lessen är känslor som tar otroligt mycket ork att uppleva. Medan skratt ger en kraft. - Det är min upplevelse och uppfattning.

Jag ser mig själv som en person som i stort försöker hålla mig till tankar och känslor som ger mig kraft och styrka. När livet känns piss så söker jag ljuset. - Hur och var hittar jag det?

Vilka är människorna vi omger oss av?
Släpper vi alla människor riktigt nära in på?

Din uppfattning om dig själv - är den densamma som andra har om dig? O spelar det roll i vilken situation personen träffar dig?

Nu spårar jag lite utifrån vad jag egentligen tänkte att jag ville ha skrivet men det får ni ta ;)

Fått frågan/hört några gånger att det finns vissa personer som tror att jag avsiktligt dissat dem vid något tillfälle för att jag inte gått fram och hälsat eller ens hälsat alls. (Nu pratar vi om möten på distans). Att jag genom denna handling int skulle vilja veta av dem. Jag vill som få sagt att det stämmer inte. Jag skulle nog int ens ödsla tid och ork på att tänka: "Nä, den här personen ska int jag hälsa på.."
Om det händer att jag int hälsar beror det antagligen på något simpelt som att jag är inne i mina egna tankar, fokuserar på annat eller håller högt tempo och int reflekterar så mycket.

Sen finns det ju självklart personer som jag väljer att inte se - men det är mestadels personer från tidigare i livet som "bränt sina skepp" på olika sätt..

Men orka ödsla kraft på att dissa folk rent generellt.

Tycker att livet stundvis kan göra en lite smått vilsen också. Andra människors agerande gentemot en själv och allmänna händelser. Vikt av att fortsätta hålla fast vid vem man själv är.
Förvirring över att personer säger en sak men sedan visar raka motsatsen. Eller visar en sak och sedan inger kluvet intryck.. Hur sådana händelser kan skapa en kedjereaktion..
O självklart behöver det inte vara så att alla delar upplevelsen om kluvet intryck. Vi är ju alla olika.

N
u spånar jag rent generellt så är absolut ingen som ska ta åt sig av något - är mer för att bolla tankar :)

Inga kommentarer: