tisdag 13 september 2011

Skillnad

Det är skillnad på att leva ett "kryddat" liv och att leva ett "rörigt" liv.

Jag har varit rätt kort i en del av mina inlägg sista dagarna. Men jag tycker att jag lyckas få sagt det jag vill ha sagt även om det blivit kort och kryptiskt. Det är alltid lika spännande att få höra hur mina inlägg tolkas.

Jag tycker själv att mitt liv emellanåt kan vara lite kryddat - det händer mycket tokiga och spännande saker. Saker som jag kan fnissa lite gott åt inombords. Det är ju inte så att någon annan eller jag för den delen drabbats av något hemskt. Typ som han som tryckte upp mig i baren.

Men skillnaden till att ha ett rörigt liv - det är för mig ett liv eller en period i livet då det händer mycket som kanske inte alls är av samma positiva mening. Det kan vara saker som är jobbiga för personen själv eller drabba personer i ens närhet. Självklart har vi alla dem perioderna och kommer alltid att ha. Men det är väl sånt som får oss att uppskatta livets goda stunder?
O det är såna perioder som får en att inse hur underbara människor jag har runt om mig!

Kände att jag ville belysa skillnaden mellan kryddat o rörigt så här på tisdagsmorgonen. Tror att mina kryddade stunder går i perioder också - annars skulle jag bli less. Men så länge man får ett gott skratt?!

Hoppas alla får en underbar tisdag!

Inga kommentarer: