fredag 19 augusti 2016

Blodiga torsdag...

Natten mot igår var INTE kul.. var upp på natten och skulle bara gå på toa. Tänkte först att jag med mina vallningar var varm men väl inne i badrummet insåg jag att jag blödde från där de tagit ut venporten.. Torkade bort det men det ville inte sluta blöda och bara rann..

Obehaglig känsla och lite skrämmande men jag "gaskade upp mig" och vaknade till - körde en genomgång av badrumsskåpen och hittade steristrips och lite andra saker så drog ihop glipan med strippor och la ett typ "tryckförband" över glipan.

Tror både jag och Sally (katten) blev lite skärrade för hon vek inte av från min sida sen. Försökte prata med sambon men han hade jobbat natt och var inte så kontaktbar.

Fick ringa runt på morgonen till 1177, HC och slutligen kirurgmottagningen dit jag fick komma senare under dagen. Mitt förband hade lyckats få det att sluta blöda. Min läkare sa att jag läker sämre pga alla cellgifterna men att stygnen inte heller hade kunnat sitta för länge för då skulle de växa fast. I efterhand så tänker jag att jag fejjade på för mycket och bar tungt under onsdagen - vilket jag nog inte skulle gjort. När stygnen togs såg det jätte fint ut.

Läkaren var gullig iaf och limmade ihop glipan så nu är jag hel igen. Men jag var galet trött igår efter natten from hell..!

1 kommentar:

Stern sa...

Tog mina stygn själv och läkaren sade att det gick styrketräna så fort det tagit ihop. Ser idag ut som jag blivit knivhuggen =(