onsdag 10 december 2008

Cerran nära in på..just nu..

Jag är en person som tänker väldigt mycket. Jag tycker om när det bjuds lugna stunder med tillfälle att bara vara o fundera på livet.

Igår när jag låg och skulle sova låg jag och lyssnade lite på den musiken som finns i min mobil. Jag kom då o tänka på tiden som bland annat jag o Milla pendlade mellan Skellefteå o Umeå. Så kul är det inte att pendla varje dag men helt ärligt så saknar jag ändå de stunderna ibland som vi hade på bussen. Vi hade himla kul ihop. Men även att bara sitta o stirra ut i den mörka skogen och lyssna på skön musik. That´s life!

En annan sak som jag funderar mycket på är bilintresset och alla arrangemang som jag är med och ror i land. Jag vet inte om det bara är min uppfattning eller om verkligheten ser ut så att intresset att köra race mm har minskat. Jag älskar bilevenemang. Jag tycker om att arrangera. Men helt ärligt så kan jag känna lite motstånd inom mig nu att fortsätta. Min upplevelse är att det många gånger klagas på att det kommer lite folk på evenemang eller att det arrangeras lite.. Men det verkar inte finnas något intresse hos dessa människor att själva göra något åt saken?! Vi är inte många som arrangerar, vilket innebär att det blir mycket tyngre. Självklart behöver vi fler arrangörer. Men sedan behövs dem som kör och tittar för att detta ska hålla sig flytande. Jag gör vad jag kan.. gör du?

Jag har väldigt mycket beslutsångest i dessa tider. Både volvon o golfen rullar just nu men jag har egentligen bara plats för en.. Vilken ska jag köra? Det känns som onödigt på golfen o köra den på vintern plus att den är lite otymplig med dubbfria däck och avsaknad av xtra ljus. Men den är trevligare o köra överlag. Men volvon är rolig på vintern, har extraljus och går bara o knuffa av snön.. Så.. Vilken ska jag välja?

När det gäller arbete så vet jag nu hur länge jag blir kvar och det känns skönt att veta. Att världs ekonomin kraschar kan kännas lite oroande och sorgligt att så många vänner förlorar sina arbeten. Samtidigt som jag inser att jag valt rätt yrke- som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd lär vi bara få mer arbete. - Men var ska hela den här kraschen sluta?

1 kommentar:

Anonym sa...

(c) H-photo på bilden! :D