söndag 21 december 2008

Har ni inget eget liv att sköta?

Jag är verkligen inte den som lätt brusar upp. Men självklart finns det några knappar som får mig att gå igång och bränna av.

Har inte alla det?

Stundvis tror jag att jag flyttat till moraltanterna och moralgubbarnas stad. Jag har koll på vars jag kör, vilka regler som gäller osv så sköt erat eget!

Släppte av älsklingen och Stina utanför bion för de skulle in och köpa presentkort. Under tiden ska en annan bil ut från samma parkering. Jag backar då bak för att den bilen lättare skall kunna komma ut. Samtidigt kommer Stina och Robin ut och sätter sig i bilen. Just när jag skall köra iväg så kommer en tant och MÅSTE påpeka att jag står med bilen på en handikapp-parkering. HALLÅ?! JAG STÅR MED BILEN IGÅNG OCH HAR INTE PARKERAT?!

Visade med några små gester att jag tyckte att hon va korkad och inte skulle bry sig. Okej om jag hade PARKERAT men nu var jag ju på väg. Jag stod ju med bilen igång och allt?

Inga kommentarer: