måndag 20 november 2017

Mina värden var inte tillräckligt bra..

Det blev inga parphämmare idag för mig. Mitt blodvärde var bättre men inte tillräckligt bra. Istället fick jag vaccination mot influensan. Nya blodprover kommer tas på torsdag och därefter får vi se om de är tillräckligt bra då.

När det inte blev någon behandling idag så passade jag och Patrik på att åka in till stan och shoppa nya vinterskor till mig. Det blev en variant som liknar ice-bugs men som inte har piggar under. De har dock fält under skorna som ska förhindra att man halkar runt. Jätte sköna skor för fötterna.

I övrigt där mina tankar befinner sig emellanåt är exempelvis hur familjemedlemmarna upplevt när vi/de fått veta negativa besked som när jag fick mitt återfall. Jag minns själv inget från såna tillfällen annars än var jag suttit i rummet. Chocken tar bort allt annat minne så då frågar jag familjen istället hur de upplevt. Det är nog ett sätt att sakta men säkert bearbeta allt helvete som jag fått uppleva.

Andra saker som jag finner mindre viktiga är väldigt lätt att glömma bort också. Vissa saker i jämförelse med att slåss för livet får en väldigt stor kontrast. Det blir helt enkelt oväsentligt att minnas eller ägna en tanke åt..

Inga kommentarer: