tisdag 28 november 2017

Första dagen med ny behandling

Idag är första dagen med ny medicin istället för cellgifter. Jag får parphämmare - jag ska äta 6 tabletter på morgonen och 6 tabletter på kvällen. Jag ska inte äta något upp till en timme före jag ska ta tabletterna. Sedan måste jag vänta två timmar med att äta något efter jag tagit medicinen.

Jag har varit så nervös inför den här dagen och kräkts lite nu och då. Men nu när dagen äntligen kom, värdena var okej - ja då var jag inte så nervös längre. Men ack.. det gick en timme, sen kräktes jag..
Så nu håller jag tummarna att jag ska få behålla kvällens dos. Håll tummarna för mig ikväll och framöver med den här medicinen..

I övrigt läste jag att ett barn till en spelare i Skellefte aik drabbats av cancer. I samband med att jag läste om det på facebook så har en gullig människa tipsat om min blogg. Det värmde verkligen om jag kan hjälpa andra att förstå vad man kan behöva gå igenom med den här jävla sjukdomen.
Kan jag hjälpa och stötta så gör jag gärna det..

Inga kommentarer: