tisdag 14 november 2017

Ny behandling på G.

Trodde att allt var klart inför nästa behandling men fick veta idag av min sköterska på sjukhuset att de ska ta ett blodprov på fredag för att se hur de vita blodkropparna ser ut. Sen är det kanske dags för den nya behandlingen från måndagen. Senaste blodprovet var de vita blodkropparna låga - men det är inte ovanligt med tanke på att jag nyligen fått cellgifter.

När jag vet mer om behandlingen och hur jag börjar må av den så kommer jag berätta mer. Fram tills dess får det vara osagt och lämnat. Blir lätt så nervös inför saker som jag inte redan känner till och vill helst undvika att kräkas och hålla på. Så låt mig ta det i min takt. Jag kommer berätta när jag är redo.

Sedan vill jag än en gång påtala om hur små ting kan väga så mycket. Att få hjälp med saker som för andra verkar simpla men för mig som har begränsad ork och styrka -är värt så mycket. Denna gång är det Pelle som ska få veckans medalj som bara styrde upp mitt pysande däck. Läckage mellan fälg och däck. Jag trodde att samtliga fyra skulle behövas slå om (för att ha lika fälg på alla däck) men icket. Kunde behålla mina snyggare fälgar och utan läckage nu. Tack Pelle. Det du gjorde lyfte bort så mycket från mina axlar.

Jag uppskattar verkligen alla som finns och hjälper till. Eller hejjar på mig - ni är guld värda!

Inga kommentarer: