lördag 11 november 2017

Ont, rött och svullet..

Sedan jag genom gick operationen där de bytte venport på mig så har jag varit rätt öm, röd och svullen där de satt in nya porten. Läkaren bytte från att ha porten på vänstersida till att sätta den på höger sida, dra slangen djupt och högt uppåt halsen och sedan neråt hjärtat till ett stort kärl. Jag trodde tidigare att det var tvunget att sätta venporten på vänster sida men att de bytte sida beror nog på ärrvävnaden som bildas när de opererat där så många gånger. Det är ju som sagt inte den första venporten jag har.

Jag upplevde själv i början att jag bara hade lite ont. Sen skulle jag plocka ner Sally från ett ställe där jag inte ville ha henne så jag sträckte på mig vilket jag inte skulle ha gjort - sedan dess får jag tänka på att ta det lugnt och inte sträcka på mig för då gör det ont.

I övrigt med mitt bloggande, facebookande och instragramande så vill jag påtala att jag aldrig postar något som är av elak karaktär mot någon specifik person. Så tolkas det som om något elakt så tänk om - för det är inte jag som person. Antagligen finns det någon annan historia bakom inlägget eller någon form av exempelvis intern humor.

Hämtade hem några få saker från jobbet idag. Hittade åt ett träd då som jag fick av en klient för massa år sedan. När jag såg det där i lådan bland mina saker blev jag så berörd att jag kände "Det här måste med mig hem". Kände att trädet gav mig styrka och glädje. Saker som förknippas med positiva känslor tycker jag att de ska få en viktig plats i en miljö där man själv vistas mycket.. Trodde inte att jag skulle få såna känslor för det och hade dessutom glömt bort det trädet..

Inga kommentarer: