lördag 4 november 2017

Var hittar jag tillhörighet för min ålder?

På ungcancers hemsida kan jag läsa att det är för ungdomar 16-30 år. Jag drabbades som 31 åring. Vilket enligt mig är en alldeles för ung ålder. Det är aldrig rätt att drabbas men det känns som om det är vanligare att människor i 50 års åldern drabbas.

Jag tycker det är tråkigt att inte få tillhöra ungcancer. Det känns som om jag nu hamnar i "ingenmansland". Jag känner mig för ung för att känna tillhörighet med dem som är +50. De är på ett helt annat ställe i livet än var jag befinner mig. Känner större samhörighet med de som är yngre än de som är kring 50. Tolka mig rätt nu men jag har ju inte alls kommit lika långt i livet.

0-16 år = Barncancerfonden
16-30 år = Ungcancer
Resen av livet = Cancerfonden..?

Jag skulle ha och jag har ett behov av att träffa jämlikar och få tillhöra de som är unga. När jag gick rehabkursen så träffade jag en tjej som är några år äldre än mig men skulle vilja träffa fler som henne. Kan inte ungcancer tumma på sin åldersgräns?

Inga kommentarer: