måndag 6 november 2017

Roligt att inspirera andra

Vid flera tillfällen så har jag fått höra att andra både professionella och "vanliga" människor tagit efter mina lösningar och förenklingar. Nu senast fick jag höra att en av mina sjuksköterskor som jag har hade varit hos en patient och skulle hjälpa till att ge kortison - hon kom på då att jag brukar lösa upp mina i ett shot-glas för att jag snabbt ska få i mig det och slippa den äckliga smaken. Så hon serverade sin patient i ett shot-glas också!

Jag tycker bara det är bra om jag kan hjälpa till och inspirera andra till att förenkla kring behandlingen och dessa måsten som vi måste gå igenom. Det gör mig glad om jag kan hjälpa andra.

Sedan min operation förra torsdagen så har jag haft rätt ont men jag har mått psykiskt så mycket bättre. Tänker att det var oron inför operationen som gjorde att jag kräktes så mycket för dagen efter var det helt slut med att må illa. Nu dag för dag har jag börjat ha mindre ont också vilket är skönt!

Inga kommentarer: