onsdag 14 mars 2018

Fortsatt lågt..

Fick besök i förmiddags av min hemsjukvård. Dosetten delades, xgeva injicerades och blodprover togs.. Resultatet är att mina röda blodkroppar är fortsatt lika låga. De har varken stigit eller sjunkit. De vill inte ge mig blod nu såvida jag inte behöver en boost för att göra något speciellt. Typ som i samband när vi gifte oss - då fick jag blod innan för att bli piggare.

Min paus av Lynparza är dock över och jag har ikväll återupptagit medicineringen med det. Det känns skönt att iallafall göra något åt cancern. Istället för att inte göra något alls.

Sköterskan frågade även om jag hade mycket mens för de hade funderat på om jag har järnbrist. Men det har jag inte - men hon tog ett prov för att utesluta järnbrist.

Det är så dryyyyygt att inte vara frisk än. Att vara långtidssjukskriven. Sakna känslan av att ha min friska kropp.. Jag hoppas på att bli piggare närmare helgen.

Inga kommentarer: