onsdag 7 mars 2018

Kärt barn har många namn..

Det är många som frågat hur Cerran uttalas och var ifrån det kommer.

Det började under högstadietiden då min syster skulle vara retfull mot mig och sa med Göteborgsdialekt "Mariah Carey" till mig eftersom mitt tilltalsnamn är Maria. Jag avskydde att hon kallade mig det men med tiden blev det bara "Cerran" och det kunde jag acceptera.

Några år senare så var jag känd mer som Cerran än Maria i bilkretsar främst. En del visste inte ens vad jag egentligen hette så då som tonåring la jag till Cerran som andranamn. Så idagsläget heter jag både Cerran och Maria. Ofta finns det många som heter Maria och då är det smidigt med ett eget smeknamn.

Det är även tacksamt att de som känner mig och vill hitta mig på exempelvis facebook hittar mig där under Cerran. Då får jag vara mer privat när jag är ledig.

Inga kommentarer: