söndag 11 mars 2018

Valet att blogga..

Det finns säkert en del som tycker att jag är alldeles för öppen på bloggen om min sjukdom och vad som händer i mitt liv. Innan jag blev sjuk fanns det en person i min närhet som blev sjuk och bara "försvann". Varken jag eller andra personer som befann sig i samma krets visste vad som hänt. Så när jag blev sjuk var det som självklart att vara öppen - att inte försvinna.

Att berätta om det jobbiga för dem som stod närmast först och därefter dela med mig utåt. Hittills har jag bara upplevt positiva delar med att göra så.

De gånger jag dippar så känner jag och vet jag att jag har en hejjarklack som finns och stöttar. 
 Det behövs. Ingen kan vara stark och positiv jämt. Jag upplever att ni i min hejjarklack lyfter mig när jag behöver det. Att ni gör mig starkare - som en superhjälte. Ni ger mig kraft och tilltro. Jag tänker även att då är bloggen kanske till en hjälp - ni vet var jag befinner mig i livet. Samtidigt som vi kan prata om annat än den här eländes sjukdomen när vi ses. För det är viktigt - att få glömma bort den ibland.

Idag har pappa först hjälpt mig att ordna med belysningen i garderoben som pajjade i somras efter en åskskur - så nu har jag belysning igen i garderoben och kan se vad jag tar på mig ;)

Sedan hörde Milla av sig och frågade om jag spontant ville följa med ut i backen och åka. Vi for till Klutmark. Soligt och skönt men inte alls bra före tyvärr. Det var nästan så att jag skulle behövt valla brädan. Sedan var det så otroligt mycket folk så det var svårt att ta sig fram.

Jag blev lite deppad först när jag insåg att det inte skulle bli lika många åk som senast när jag var i Bygdsiljumsbacken. Men Milla var så klok och positiv att det känns ändå okej med mina två åk som blev av. Vi hann ju med en massa tjejsnack i solen och bara få njuta av varandras sällskap.

Jag tror även på att någon kväll bege sig ut i backen och åka lite. Morgnarna är psykiskt tyngst och kvällarna betydligt lättare.

Bjuder på tre bilder. Första bilden sover jag på - jag är egentligen emot smygtagna foton men den här speglar kärleken som finns mellan mig och Sally tycker jag. Bild två och tre är från dagens åk i Klutmark.

3 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.