onsdag 7 mars 2018

Läget..

Mina röda blodkroppar är lite låga så jag har som ni vet en paus med min Lynparza för att de vill se så värdet går upp. Fick förklarat för mig idag att om värdet är lågt så kan det innebära bland annat att jag är tröttare än vanligt - vilket jag upplevt men trott att det bara varit jag som sovit dåligt.

Vi har även idag påbörjat att trappa ur vissa mediciner som jag tror att jag ska klara mig utan - vi får väl se om det funkar utan dem över tid eller hur det börjar te sig. Men det känns bra iallafall. Blir mina blodvärden ännu lägre så känns det bra att det finns en plan då hos sjukvården, men förhoppningsvis ska de nu återhämta sig med en liten medicin-paus.
 

Dagens stjärnor är..

Sköterskan Anu; för att hon är så duktig på att förklara och lägga upp en plan om hur vissa mediciner bör trappas ur. Det känns skönt att få en tydlig plan och att få andra saker förklarade för sig när jag själv inte kanske förstått varför vissa saker görs som de görs.

Andra stjärnan går till Andreas som än en gång dragit av vår uppfart efter att plogbilen varit förbi. Det är guld värt att få den hjälpen när jag själv inte är frisk (och maken är sjuk).

Inga kommentarer: