torsdag 7 augusti 2008

Att vara arbetssökande..

Jag hade en period tidigare i mitt liv då jag var arbetssökande. Den perioden varade ungefär ett år då jag stundvis spring vikarierade på olika förskolor. Under denna period insåg jag hur jobbigt det är att inte ha någon sysselsättning och det var väldigt stressig period för mig.

Att ha livet planerat till viss del är viktigt för mig. Jag vill veta NÄR, VAR och HUR jag ska arbeta för att kunna känna ett lugn.

Mitt vikariat på Argos/Origo närmar sig nu sitt slut. Men än så länge känner jag mig faktiskt himla lugn. Jag har insett hur mycket skönare det är att söka nytt arbete medan man fortfarande har jobb. Allt kretsar inte kring jobbsökande dagarna i ända. Sedan lever jag i tron om att allt löser sig till slut- bara man vill och kämpar!

Jag vill även tacka på o tacka 2 personer för deras hjälp i mitt jobbsökande: Stina & Jimmy.

Inga kommentarer: