söndag 31 augusti 2008

Om man är lojal....

Jag anser att jag själv är lojal mot mina vänner. Jag håller dem om ryggen och står bakom dem.

En fundering som dock dök upp ikväll- Om man är lojal mot sina vänner, kan det innebära då att man är nästan lite elak?

Sanningen är väl den att om jag vet att en specifik person varit elak.. och då menar jag rent ELAK mot någon av mina vänner. Då har jag himla svårt att vara puttinutti med den personen. Nog får andra ha sina gräl men jag kan ogilla starkt när saker och ting hade kunnat skötas SÅ mycket bättre.

Ja, jag vet att det finns personer som är rädda för mig. Främst har det väl varit ex till kompisar osv. Varför de är rädda vet jag väl inte riktigt. Jag är ju inte den som går omkring och är hotfull med folk. Men som sagt än en gång.. jag har verkligen inte tänkt o gulla med dem o vara ubertrevlig med dem när jag vet hur illa de skött saker o ting.

Blir lojaliteten gentemot mina nära vänner något som kan klassas för elakheter? Eller är det helt enkelt riktig lojalitet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet varför dom är rädda. Du är TYDLIG i att du inte kommer vara puttinuttig med dom. Kör hårt!