fredag 8 augusti 2008

Hemligt uppdrag som gav utdelning..

























Min lägenhet ligger några trappor upp så jag har väldigt bra utsikt från lägenheten. Utanför mitt köksfönster så ligger en gammal byggnad som för tillfället inte har någon verksamhet i sig. Enda sedan jag flyttade till lägenheten så har taket varit tomt- som det ska vara.

Men i onsdags påpekade först killen att det låg något där. Sedan har jag själv stått och stirrat ut och försökt se vad det varit. Men igår gav jag förslaget att vi skulle klättra upp och checka vad det var för något.

En ryggsäck med diverse innehåll. Jag gick igenom den i jakt på ett namn på ägaren och hittade tillslut ett namn som jag sökte på på internet- hips vips hade man numret till en person. Ringde upp kvinnan och hon kom förbi för att hämta sin väska- Väldigt tacksam att äntligen få tillbaka den ett år senare. Som tack fick vi bla ett presentkort :D

M
an kan ju fundera riktigt vars väskan hållit hus under det året från det att någon stal den från henne till dess att den dök upp på taket?

2 kommentarer:

Fredde sa...

Hahaha var hittar du alla härliga bilder? :)

Anonym sa...

Aaa skumt... vilket tak låg väskan på?