fredag 21 november 2008

Att bli sedd på rätt sätt..

Alla strävar vi efter att få bli sedda och älskade för dem vi är.

Det är så mycket idag som handlar om utseende i vårat samhälle. Du ska klä dig rätt, bete dig rätt och framförallt VARA SJÄLVSÄKER!

Vet alla hur de vill bli sedda?

O vet vi själva hur vi ska bete oss för att personer i vår omgivning ska känna sig sedda och bekräftade?

Krogen är nog ett ställe där många får den uppmärksamhet de anser sig behöva.. Jag vet inte om det bara är jag som är VÄLDIGT negativ till att gå på krogen med syftet att bli sedd. Ni får ursäkta mig men jag tycker många gånger att det är patetiska raggningsförsök där folk kommer fram till en och säger att man är snygg och halverst i andra meningen initierar att "ska vi gå hem till dig eller mig?" Eh, NEJ! Såna inviter tar jag verkligen inte som en komplimang-snarare förolämpning! (Är inte intresserad av såna inviter idag, aldrig varit och kommer aldrig att bli).

Jag vill bli sedd för den jag är. Se min personlighet, se min energi och min glädje. Kommer någon random fram till mig o säger "Hej, Cerran" så är DET en komplimang. Någon har sett mig och vet vem jag är. - Sånt är ju bara roligt!

Jag vill uppmärksamma att det finns olika sätt att bli sedd på och att grunden för att bli sedd är inte att någon raggar på en.

Hur vill ni bli sedda?
Vad har ni för syn på krogen?

2 kommentarer:

Sundström sa...

Nu är jag förvisso av det motsatta könet, men varför är det så viktigt att berätta för hela världen att du vill bli älskad för den du är? Vill verkligen alla bli älskade? och tror du att det finns personer som klara sig utan omgivningens förståelse utav din person?

Cerran sa...

Inlägget grundade sig inte på att jag vill bli älskad för den JAG är.. Det handlade om att som människa bli bemött på rätt sätt..