fredag 28 november 2008

Vintern är nu kommen..

Vanligtvis brukar det kännas som om den velar lite innan den kommer igång på riktigt. Det snöar, det töar, det snöar och det töar.

Men denna vinter har det hittills inte blivit så iaf. Kan iofs bero på att jag bor längre norr ut än tidigare.

Jag gillar snö. Det inbjuder till så mycket roligt: snowboard, sladda och snöbollskrig!

I natt snöade det en del och jag fick mig en annorlunda upplevelse på morgonen när jag skulle ur garaget. Kommunen hade skottat trottoarerna och gjort en snövall av HELA gatan!!!! Vallen var högre än min motorhuv på golfen!

Det kom en gubbe på trottoaren när jag skulle ut och han såg lite road ut när han såg mig funderandes. Han funderade nog en del själv på hur jag skulle ta mig iväg. Men det hela slutade med att jag körde PÅ trottoaren på FEL SIDA om gatan *Skrattar* Men vem är så dum att de gör hela gatan till en snövall?!

Vad tycker ni om vintern?

1 kommentar:

Lars sa...

Vintern so far har överraskat mig på ett bra sätt. Här i Ume har det bara varit slask sen jag flyttade hit.. äntligen snö som har legat kvar på marken ett tag.. Yay!!!!