fredag 14 november 2008

Fy fan vad ni ska få skit för det här!!!

Det är en mycket upprörd Cerran som bloggar ikväll..

Var till min lägenhet idag för att hämta snowboard mm. Väl inne i lägenheten möts jag av en mindre trevlig syn. De genomför stambyte i min trappuppgång just nu och de direktiv jag fått har varit att tömma badrummet och köket på saker samt flytta undan så elektriker ska kunna komma åt eluttagen då dessa ska bytas.

Sagt och gjort.. Gick någon dag efter stambytets början så ringer min hyresvärd och vill klippa låset till mitt förråd och bära upp sakerna till lägenheten då det tydligen är ett badrum just ovanför mitt förråd. Jag blir arg och upprörd och säger åt honom att han får vänta tills dagen efter då jag redan bestämt mig för att fara ner till Skellefte på kvällen..

Men nu när jag var hem.. HELVETES JÄVLA IDIOTERNA har ju varit runt i mina saker!!!! De har flyttat ALLT så det var i princip omöjligt att hitta åt nå. Det låg takräcke PÅ min snowboard.. min spegel i hallen e trasig osv.. Känner mig så jävla överkörd. Det är ju i princip som om någon skulle gjort inbrott i ens lägenhet!

De ska ge fan i o pilla i mina saker!!!!
Skrev en lapp till dem oxå och lämnade väl synlig. Samt att SKEBO ska få sig ett ARGT samtal på måndag. De ska sannerligen få ersätta mig för de saker som är trasiga!

Någon som vet lagmässigt vad som gäller kring sånt här? - Alla tips mottages.

4 kommentarer:

Anonym sa...

men lol vad fan är det för nå folk , dom kan ju inte gå in i din lght utan tillåtelse å dessutom inte flytta dina grejor . klart du får betalt för det där!.

Anonym sa...

måste ju vara inbrott om de har knippsat nått lås/ H

Anonym sa...

Vad tråkigt att de har gjort "inbrott" i din lgh...det måste verkligen vara fel från deras sida!!
Du har blivit utmanad....

Anonym sa...

Tjena bruden....
Det kallas olaga intrång om du inte gett ditt medgivande åt dom att gå in. Verkar som om du bett dom vänta tills dagen efter så du kan vara med.. Så det blir minst , olaga intrång samt skadegörelse....
Detta tycker jag du ska ta upp med dom.

Lycka till Jeppen i Estockholmo