måndag 10 november 2008

Mina fiender..

Jag vägrar ta den roll som många tjejer gör i samband med bilar.. De tappar kläderna och blir till objekt. "Snygga tjejer och bilar hör ju ihop".

Jag gillar bilar och motorer i allmänhet. Jag älskar att köra, jag tycker om att skruva och jag gillar race! Men som tjej ska man inte ta för stor plats. Under mina många körkortsår så har jag ständigt motarbetatas av män. På dragracingtävlingar har jag mött manliga funktionärer som är dryga mot mig på ett sätt som de ALDRIG skulle vara ifall jag var man! Det är skamligt kan jag tycka. Är motorer bara till för män? Men denna problematik stannar på banan. Det är inget som följer mig privat.

Det jag däremot kan tycka är tragiskt är de killar som av någon outgrundlig anledning har något emot mig. Jag har inte haft speciellt mycket med dem att göra. Jag har inte gjort dem något (?!) vad jag vet. Mest troligt handlar det om att jag tar för stor plats som tjej- jag ses som ett hot. Och måste därför oskadliggöras. Men jag vägrar ge mig utan kamp. Jag kommer inte hålla tyst!

Lyckas "du" genomföra det du försöker så kommer ALLA få veta vilka förhavanden du haft gentemot mig. Jag vill verkligen inte dig illa men kan du inte bara låta mig vara?!

Stå på er tjejer där ute.. låt ingen hindra er från att älska allt vad som hör ihop med motorer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas du sett videon med Pink som du har som bild där. Att hon är väldigt ironisk i sin roll som den bikiniklädde biltvättande blondinen.

Annars, jo, du har väl rätt i ditt resonemang. Jag har väl inte direkt motsatt mig det tidigare heller.