torsdag 25 augusti 2011

Det är skillnad..

Jag vet en kille som är väldigt jordnära och väldigt stabil. Han är lugnet själv. Vi lever väldigt olika liv - mitt är spontant och händer ganska mycket medan det är lugnare i hans liv.

Det roliga och intressanta med min och hans relation är att den klickar så bra. De gånger jag behöver någon stabil så ställer han alltid upp. O jag märker att de gånger som jag kommer på spontanbesök så skiner han upp och får lite extra energi.

Varför vi går så bra ihop är nog bland annat att båda är OPEN minded. Vi är öppna för varandras olikheter och tittar på dem med nyfikenhet. Vi får se det positiva i skillnaden mellan våra liv. Han kan ge mig lugn och stabilitet när jag behöver det. Och jag kan krydda hans liv ;)

Det finns nog dem som verkligen inte förstår mig och hur jag är. Funderade lite igår - en del vill nog inte heller förstå utan bara vill förändra: Jag är varken "stroppig" eller "skum".. Varför ödsla tid på mig när du ändå inte förstår mig?

1 kommentar:

Grey sa...

Även en magnet behöver en motpol för att fungera...