tisdag 2 augusti 2011

Kort reflektion..

Det kommer alltid finnas folk som snackar skit och sprider lögner. Det är ett faktum.

Men att lyssna på lögner och skitsnack.. Att berätta för personen som det berör att "du" hört skitsnack om denne - Vad gör det för gott?

Självklart kan jag om jag hör någon sanning om en kompis till mig och jag vill veta om detta stämmer - så frågar jag hur läget ligger till. Men att berätta för den att den och den personen snackar skit om dig. Jaha, vad ska den personen göra åt att andra snackar skit? Det är ju inte så att tillfälle ges att bemöta skitsnacket.

Jag håller fast vid det jag sa som 18åring. Jag är inte intresserad av att lyssna på randoms folk åsikt om mig. Inte om det handlar om något om mig hur jag är som person. Jag tror att man ska lyssna på sina riktiga vänner - de som känner mig väl och de personer som vill en väl. Då spelar det ingen roll om det är negativ eller positiv kritik.

Lyssna in dem som vill er väl..

Inga kommentarer: