fredag 12 augusti 2011

Tysta, snälla, lilla jag?

Vill du att jag bara ska sitta hemma, vara snäll och tyst?

Jag är inte sån. Jag älskar att hitta på saker, umgås med kompisar, vänner och familj. Att både kunna vara barnslig men även vuxen. Det är jätte härligt.

Första gången vi möter en människa så får vi ett intryck. En del väljer att hålla fast vid första intrycket eller uppfattningen. Medan andra är openminded.
Jag tror på att vara openminded.

Men sedan tror jag även det är viktigt att fråga oss själva - vilka lyssnar vi på när det gäller andra människor än oss själva? O hur mycket tror vi på det vi hör?

Det kommer alltid finnas människor på avstånd som har en egen uppfattning och håller fast vid denna. Varför ta reda på sanningen? Eller är det rädslan av att den ska ändra första uppfattningen?

Jag kommer aldrig kunna vara en tyst liten mus som bara håller mig hemma. Det vill jag inte heller vara. O så länge jag tar plats kommer folk skapa sig egna uppfattningar om mig utan att veta sanningen. Är du openminded?

Inga kommentarer: