fredag 26 augusti 2011

Roligt rollspel?

Gårkvällen blev SEN för mig. Orsaken: En bil med högt tjutande larm.

Efter att ha hört samma larm starta om ett X antal gånger gav jag upp. Hoppade i lite kläder och skor och lokaliserade bilen på min gata för att kunna säga åt bilägaren. När jag kom fram till carporten så tystnade larmet. Ställde mig och väntade en stund. Medan jag stod där och innan larmet startade om igen kom en gullig tant som blivit väckt av larmet. Hon ville bara kontrollera så att det inte var hennes bil som tjöt.

Det komiska var att tanten hade en gammal ford som knappast ens hade något larm. Till råga på allt låser hon den inte heller av rädsla att larmet ska gå. *skrattar*

När larmet sedan startar om igen lokaliserar vi snabbt att det är en saab som tjuter. Vid detta tillfälle dyker det upp en kvinna med hund som verkar snäll men nervös. Hon försökte guida hur vi ska kunna få tag på bilägaren. Samtidigt rusar en yngre man ut ur huset. Skriker ut frågan om vilken bil det är som tjuter. Jag förklarar att det är saaben. Mannen rusar fram till saaben samtidigt som han arg skriker att han vill slå sönder den med en hammare eftersom att det inte är första gången det händer. Jag förklarar lugnt att det vore väl dumt.

Lyckas iaf relativt snabbt lokalisera nummer och adress till mannen som äger bilen. Den arga mannen stormar iväg för att meddela bilägaren. Kvinnan med hunden spatserar vidare och jag och tanten står kvar en stund och pratar..

Sedan blir det lugnt - inget mer larm hörs under natten.

Tänk att spela upp allt detta som sketch. Det var lite komiskt att se.. 4 personer som antingen är jätte trötta eller väckts av larmet..

Inga kommentarer: