fredag 22 januari 2016

Hjälp till att hålla mig frisk..

Jag kom att tänka på igår i samband med att jag var med en kompis att många har säkert inte hundra koll på hur cellgifterna påverkar mig - annat än det vanliga att man tappar håret osv.

Det som jag nu vill be er om är att sprida ordet och budskapet - Cellgifterna gör bland annat så att jag har nedsatt immunförsvar. Det gör mig mer mottaglig för förkylningar och sjukdomar. Skulle jag bli sjuk så blir det även mer allvarligt än vad det vanligtvis skulle vara. Det kan då handla om antibiotika och inläggning på sjukhus..

Jag vill gärna umgås med alla vänner och bekanta som vanligt men om ni inte är helt friska - snälla avstå. Tänk även på att det är viktigt att hålla min familj (sambo, föräldrar och syskon) friska för att de ska kunna umgås med mig  och stötta mig utan att göra mig sjuk.

Det här inlägget kanske låter extremt, men det är förkylningstider och influensatider så snälla försök ha mig och min familj i åtanke om ni inte är helt friska - håll avstånd och tänk på handhygienen. Jag försöker själv vara duktigare än vanligt på handhygien, använda handsprit osv..

Snälla, hjälp mig sprida tanken till alla ni som finns runt om oss - Håll mig och min familj frisk!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är lugnt, vi hoppas ju att du blir frisk och gör allt för att inte smitta dig med nåt ont i bacillväg! Vi vill ju ha tillbaka dig, snart!! =D