onsdag 20 januari 2016

Tänkvärt..

Rättfärdigar positiva förändringar att man får ta för sig hur som helst?

Jag har aldrig varit gravid men jag har hört många som varit gravida som pratat om hur deras gravidmagar blir som allas mage - det är helt plötsligt bara okej att komma fram och ta på magen deras.

Jag tänkte på det tidigare idag - nu när jag har kapat håret och tappat en hel del så finns det dem som vågar fråga om de får känna och jämföra mitt lilla fjun med deras. O jag uppskattar det - att folk vågar fråga och att på något sätt bli bekräftad i var jag är hårmässigt. (Nu säger jag inte att alla ska känna ett behov och måste av att ta mig på huvudet men hoppas ni förstår hur jag menar).

Men tänkvärt är ändå - när det gäller "positiva saker" som ex en graviditet, tas det då bara förgivet att man får känna på hur som helst?

Inga kommentarer: