måndag 14 augusti 2017

Energitjuvar..

Jag fick det påtalat för mig häromdagen att jag inte pratar så mycket om cancern och metastaserna som jag har i min kropp. Det är till viss del sant - jag pratar inte muntligen om det annat än kanske någon dag före behandling, behandlingsdagen och några dagar efter. Samt att jag bloggar om det. Övrig tid så försöker jag leva ett så glatt, lyckligt och roligt liv som möjligt. Jag tar dagarna som de kommer och fokuserar på allt positivt. Alla underbara människor. De dagar som jag är pigg och mår bra.

Jag längtar tillbaka till att vara pigg på riktigt. Kunna bli trött som vanligt. Att jobba och bli slutkörd av såna saker istället för cellgifter.

Jag tycker det är viktigt att ta tillvara på det positiva i livet. Det jag uppmärksammade här om dagen är att en del följer sidor med bland annat rasistiska inslag på exempelvis facebook, som är typiska energitjuvar. Det är så mycket negativt som sprids. Okunskap, elakheter och hat. Ni kanske undrar nu varför jag väljer att ens ta upp det men jag vill göra andra uppmärksamma på hur det påverkar läsaren. Jag lever i förhoppningen att min blogg inte får er läsare att känna er nedstämda utan väcker tankar och värderar livet högre.

Jag tycker inte att livet är rättvist mot mig - att jag drabbats av det här inte bara en gång utan två. Det är ett helvete att gå igenom. Men jag ska banne mig spöa cancern och allt stöd ni ger mig gör mig stark och ger mig hopp.

Som avslut vill jag säga att det är ett medvetet val att inte prata så mycket om sjukdomen. Jag vill ladda mina batterier med positiv energi. O det här är ett lagomt ställe att få dela med mig om mitt liv och min sanning om vad jag går igenom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du tänker helt rätt kära du!
Är det någon som stör sej på nåt så har man alltid ett val att läsa eller ej.
Det finns alltid människor som är missnöjda och dom kan man tycka synd om å vandra vidare.
Kan vara lite jobbigt om man har dom i sin närhet men det är bara nyttigt att sätta gränser.
Fortsätt lära dej vad som är viktigt för dej och säg NEJ till allt annat. Du blir både lyckligare och starkare av det, en bieffekt är att man får mer respekt hos andra bara för att man är stark och respekterar sej själv.
KRAM!
// Mamma Mu

Jenny sa...

Ah, kan man välja att ha kul ska man göra det o om folk vill fokusera på negativa saker så är ju det tråkigt men inget du behöver kliva med i, det är lättare att dra ner någon än upp så kör don grej. Det finns för lite kärlek o skratt i många människors liv så heja dej. Kram