onsdag 30 augusti 2017

Jag är tydligare nu än förut..

En sak som den här resan medfört är både nya värderingar i livet och vikten av att vara tydlig mot omgivningen. Jag värderar kanske "banala saker" på ett annat sätt idag och högre än vad jag annars skulle göra.

En annan sak som jag vill belysa är min ork. Jag har många gånger fått höra att jag ser så pigg ut. Stundvis känner jag mig pigg och på G. Igår sa jag till mamma när hon frågade om jag verkligen var så pigg som det verkade - att jag där och då var så pigg. Men sedan kan det gå en stund och det är som att knäppa på en strömbrytare och så tar min ork slut. Jag frågade mamma då om jag fortfarande såg lika pigg ut. Hon tyckte att jag fortfarande såg rätt pigg ut. Med den bedömningen så tänker jag att jag måste vara mer tydlig med min omgivning om när strömbrytaren slår igen och orken tar slut. Hittills tycker jag att jag verkligen försökt vara tydlig med kompisar och andra människor runt omkring mig att säga till: "Nu tog jag slut, nu behöver jag vila". Eller att jag skickat hem besöket för att jag inte orkar mer. Men jag tänker att det är något jag verkligen vill göra er uppmärksam på. O jag ska försöka vara tydlig och kommer vara ärlig med er om hur det är. Så när det gäller orken får ni lita på det jag säger och inte förlita er fullt på att jag ser pigg ut (tydligen). För jag var själv omedveten om det fram tills igår och jag tänker att min mamma om någon som känner mig så väl bör göra en korrekt bedömning av hur pigg jag ser ut.

I övrigt så är det skönt ju fler dagar som går efter cellgifterna - då blir jag lite piggare även om det är marginellt. Om någon vecka är det dags igen men fram tills dess så ska jag försöka ha så roligt så länge orken finns och jag ska njuta av livet!

Inga kommentarer: