lördag 19 augusti 2017

Nytt, större och ställbart eller "bara" kontinental?

Som jag kanske nämnt tidigare så upptäcktes metastaserna i min kropp när jag började få ont i ryggen och bröstkorgen. Jag har hittat lite lösningar för att kunna sova på bästa sätt med så lite värk som möjligt. Jag bullar upp med några filtar under bäddmadrassen för att få stöd i svanken och därmed mindre ont.

Vi har pratat här hemma om att investera i ny säng. Den vi har är inte dålig men den är inte tillräckligt bra för mig som det är nu. Vi var idag och provlåg på mio lite. O nu när jag fått smälta det lite så är det nog klokt med en ny säng. En fullstor dubbelsäng och inte bara 160 cm som vi har nu. Det blir lite trångt med båda katterna ska ta hand om mig på natten. ;)

Sen är den stora frågan och som jag egentligen vill blunda för.. ställbar eller inte. Jag vill blunda lite för den eftersom enda anledningen till att det nu kanske är aktuellt är min sjukdom. Och den blundar jag gärna för större delen av tiden. Jag lever ju de flesta dagarna i villfarelsen att jag är frisk och tar sjukdomen när det kommer läkarbesök, behandlingar och bakslag.

Men jag tror att svaret på min sista fråga kommer att bli klar om vi ber om hjälp att prova ut sängen i butiken. Då får de se vad som passar Patrik och vad som passar mig.

På tisdag är det dags igen förresten för cellisar igen. Gissar att de kommer imorgon och tar blodprov på mig. Senast hade jag lågt med röda blodplättar men de vita blodkropparna såg bättre ut vad jag förstod..

Blir det en ny säng så är det många av er som jag har att tacka - både genom bröllopsgåvor och insamling till oss. Det hade inte varit möjligt ekonomiskt att ens resonera så här annars känns det som. Alltså vad som blir bäst för mig och oss utifrån situationen. Så tack alla som hjälpt till ekonomiskt på olika sätt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Röstar på ställbar, det är underbart!!
Kram :)
Mamma Mu