måndag 28 april 2008

Individens inställning påverkar andras bemötande

Den inställning vi har själva som individer i mötet med andra människor påverkar hur de bemöter oss tillbaka.

Jag tror att man kommer så mycket längre med positiv inställning både till livet och sin tillvaro. Nu säger jag inte att man får ha sina svackor för det får man. Alla har vi det. Men jag tror samtidigt på det egenansvar vi har- Vi kan inte bara sitta ner o deppa ihopp om att någon annan ska förbarma sig över en och servera en något som gör att vi kommer ur svackan. Det fungerar lixom inte i längden. Då växer du ju aldrig som individ. Och du får ingen inre styrka att tackla problemen själv nästa gång.

Ett problem som jag tycker verkar vara ständigt återkommande.. inte just för någon enskild individ utan att jag möts av det från flera olika individer. Självömkan om att ingen ringer och serverar aktiviteter och allmän negativ inställning till att man inte har tid till att svara en hel roman på varje sms.

Ja, jag vet att jag är dålig o svara på sms
. Men jag är en väldigt upptagen människa emellanåt och stundvis får jag väldigt många sms. Och många gånger tänker jag: "Jag svarar sen".. Yeah right, med ett guldkycklingminne minns man inte mycket ;)
(egenmyntat begrepp som innebär att man glömmer vissa saker på någon sekund- Blir lätt så när jag gör flera saker samtidigt.)

Men tillbaka till det problemet som att det inte serveras aktiviteter. Jag hade nog förstått problemet mer om man inte haft några vänner att umgås med. Men att ringa o vara negativ o beklaga sig för att ingen ringt o bett en komma o umgås.. Nja... Jag tror hellre på att ha positiv inställning. Händer d inget o man vill göra nå.. ring kompisarna "Tja, va gör ni? Visst e ni sugna på o hitta på nå skoj?"

Jag tror sånt där är ganska psykologiskt. Omedvetet hör jag nog hellre av mig till vänner som jag vet är positivt inställda än de som bara sitter hemma o klagar på att ingen ringer o säger vad som händer. Ringer ingen till mig och jag vill göra nå så far jag antingen ut o cruisar runt eller så ringer ja o hör mig för om d e nån som vill hitta på något. - Där är den stora skillnaden..Att höra om någon vill hitta på något eller om man ringer för o höra om det händer något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra skrivet :)