fredag 18 april 2008

Självuppfattning & andras uppfattning om en själv..


Min uppfattning om mig själv och hur andra uppfattar mig kan skilja sig så kolosalt mycket! Detta har jag insett ett X antal gånger genom åren. Men utan att snacka nu direkt om mig så vet jag även andra personer som uppfattats på ett helt annat sätt än vad de själva har signalerat ut. Och nu talar jag främst om till det andra könet.

Att vara trevlig, framåt och sprudlande kan uppfattas som flirtande. Och skulle man vara i ett förhållande så får man inte vara ute på krogen och dansa osv. För då hamnar man utanför den upptagna mallen (man ska vara mer tillbaka dragen då tydligen). Känner någon igen sig? Detta är iallafall en uppfattning som vissa har medvetet eller omedvetet? - You tell me!

Ja, jag är öppen, framåt och busig. Jag älskar att träffa nya människor och är extremt nyfiken av mig ibland. Men försök inte övertolka mig. Försök istället se mig för den jag är. Kan bara hoppas att mina vänner känner mig så pass bra att de ser mig på det sättet som jag ser på mig själv?

Ja, hur uppfattar ni mig egentligen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är den person som du säger att du är... och det gillar jag... // Olabandola...